poniedziałek, 8 lutego 2016

Bordiury

Witam :)
 Bordiury a co to takiego ?
W słowniku Wikipedii jest napisane, że "jest to dekoracyjne obramowanie tkaniny ....( i innych ), w formie pasa z ornamentem roślinnym, geometrycznym itd..."
Obramowanie to jest powszechną metodą wyróżnienia części z całości, łączy elementy .., bądź stanowi dodatkowy element dekoracyjny.
 Właśnie z tymi wszystkimi stwierdzeniami z Wikipedii się zgadzam.
Od siebie dodam, że wykończenie, obramowanie, pracy na szydełku czy drutach prawie zawsze wymaga bardziej lub mniej widocznego pasa, którym wykańczamy  brzegi, doły, boki robótek.
Zamiennie ze słowem bordiura w opisach schematów szydełkowych spotkałam się ze słowami: koronka, koronkowa taśma,  ażurowy pas, plisa.

Przedstawię kilka bordiur, które lubię i stosuję często w swoich pracach.
 Takie obrobienie, zastosowałam w chuście, którą opisałam w poście " Chusta ulubiona". Dodatkowo zastosowałam koronkową taśmę w kwiaty i wtedy wykończenie stało się szersze i ozdobniejsze.

Wzór do taśmy z kwiatami.


Oryginalne wzory i opisy można znaleźć w Mała Diana
 ( Modele Szydełkowe) nr.8 (147) sierpień 2003.

Takie wykończenie, układa się naprawdę ładnie, miękko, dodaje lekkości chuście czy szalowi a może być także zastosowane w obrabianiu serwetki .


Kolejny wzór.                                                        
 
Dwie wersje tej samej taśmy. Pierwsze zdjęcie wersja uproszczona, same ażurowe trójkąciki, drugie zdjęcie z fantazyjnym łączeniem miedzy trójkącikami.
 Schemat, zgodnie z którym wykonałam tą taśmę jest właśnie pilnie poszukiwany. Jak znajdę zamieszczę.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz